Tussendoor internet & marketing is specialist op gebied van WordPress ontwikkeling en online marketing. Tussendoor werkt met vele bedrijven samen om meer resultaat te behalen uit hun website(s) in de vorm van leads / offertes en aankopen.
Omdat niet voor iedere klant even duidelijk is welke werkzaamheden Tussendoor uitvoert en welke invloed ze zelf kunnen uitoefenen in het beheren van hun website voor meer conversies, organiseert Tussendoor trainingsdagen.
Tijdens deze trainingsdagen nemen twee marketing-medewerkers van Tussendoor je bij de hand en zorgen - door middel van een persoonlijke training - dat je meer inzicht krijgt in welke kansen je zelf nog kunt benutten op gebied van online marketing en website beheer.
Wat hebben de deelnemers geleerd tijdens de marketing training?
Er werd gestart met het behandelen van een aantal basis-stappen over zoekmachine optimalisatie. In het kort werd uitgelegd hoe een zoekmachine werkt en wat het doel van Google is. Door deze kennis kun je je website optimaliseren aan de hand van de richtlijnen van Google.
Denk als je doelgroep
Een veel ondergewaardeerd punt binnen de marketing is het denken vanuit de doelgroep. “Ik vind de website niet mooi” of “ik wil de indeling of kleur anders” zijn veelgehoord bij klanten in het algemeen. Een eerste reactie daarop - vanuit marketing perspectief - is dat het niet belangrijk is wat jij wilt, maar wat je bezoeker wilt. Daar moeten we het immers allemaal van hebben? Weet jij je doelgroep te bereiken, pas dan kunnen ze jou bereiken!
De deelnemers hebben tijdens de training verschillende opdrachten uitgevoerd. Bij de eerste opdracht begonnen de deelnemers met het opzetten van een eigen zoekterm onderzoek. De termen zijn vervolgens doorgenomen en ingevoerd in de zoekwoordplanner van Google.
Het is leuk om te zien dat iedere deelnemer weer een hele eigen kijk heeft op de zoektermen waarop ze gevonden willen worden en die te vergelijken met de feiten en statistieken vanuit het zoekgedrag via Google.
Het schrijven van gebruiksvriendelijke pagina voor zoekterm
Na het zoekwoord-onderzoek werd er in gegaan op het schrijven van een zoekmachine-vriendelijke pagina. Dit is een pagina die, op basis van de zoektermen die uit het onderzoek komen, goed gevonden wordt in Google.
De deelnemers hebben geleerd hoe ze een goede pagina kunnen opzetten en dat de focus moet liggen op het uiteindelijke doel van een pagina. Een pagina kun je focussen op één of twee zoektermen, bijvoorbeeld; “Taart bezorgen in Amsterdam”.
Zodra je hierop gevonden wordt is het belangrijk dat een bezoeker gaat voor de keuze waarop jij je focust. Denk hierbij aan het bestellen van een taart of het opvragen van prijsinformatie, bellen of mailen. Het is dus belangrijk om een pagina zo in te delen en te schrijven dat dit doel behaald wordt. Neem twijfel weg en overtuig je bezoeker.
Direct resultaat
Een van de deelnemers schreef - naar aanleiding van de marketing training - een pagina over tweedehands auto’s in Nieuwegein. De dag na het publiceren van de pagina was deze direct vindbaar op de eerste pagina in Google op zoektermen als “Tweedehands auto in Nieuwegein” en “Tweedehands auto Nieuwegein”. Het is erg leuk om te zien dat deelnemers enthousiast worden na een marketing training!
Wil jij ook meer uit je website halen?
Wil jij net als deze ondernemers ook meer omzet uit je website halen? Bij iedere training die Tussendoor geeft zijn er maximaal 10 stoelen beschikbaar. Wil je meer informatie? Bel ons op telefoonnummer 058 - 711 0916.