Tussendoor internet & marketing komt bijzonder vaak bedrijven tegen, zowel groot als klein, welke trouw blijven aan adverteren in de Gouden Gids, Telefoongids of lokale kranten. Het is niet vreemd dat hier nog steeds veel gebruik van wordt gemaakt. De verkooptechnieken van dergelijke bedrijven zijn bij ons allen bekend. De mogelijkheden van het internet zijn - zo zou je kunnen stellen - bij ons allen onbekend. Dit is jammer en wel om de volgende reden.
Als we de mogelijkheden van het internet en de Gouden Gids, Telefoongids en DTG naast elkaar leggen, dan zou men nooit meer een letter in de Gouden Gids moeten laten "drukken". Onlangs zijn er cijfers bekend gemaakt van het aantal zoekopdrachten via Google en het aantal gebruikers van deze gidsen.
Google maandelijks 90 miljard zoekopdrachten
Google verwerkt maandelijks zo'n 90 miljard zoekopdrachten. Door goed in te spelen op de vindbaarheid in deze zoekmachine, is het dus mogelijk om zonder de enorme kosten, die de Gouden Gids rekent, een groot aantal bezoekers te verwelkomen. Omdat het aantal gebruikers van de Gouden Gids / Telefoongids vorig jaar gedaald is naar 6 miljoen gebruikers per maand daalt de populariteit van deze gidsen ieder jaar. Vele malen minder gebruikers, weinig tot geen inzage in opgeleverde klanten en torenhoge kosten.
Tussendoor internet & marketing volgt de ontwikkelingen van Google, lokaal zoeken via Google's algoritmes en adverteren tegen lage kosten op de voet. Hierdoor kunnen wij zonder maandelijkse kosten een website ontwikkelen waar jij meer en ook nog eens meetbaar rendement behaalt.