Blog

De nieuwe koers van Hyves

Door op | in Weblog

Vandaag heeft Hyves een vernieuwde website gelanceerd. Ze hebben een aantal opvallende nieuwe veranderingen gemaakt. Zo is het ontwerp ietwat aangepast, heeft het nieuwe functies en bieden ze ondersteuning door een eigen redactie. Kortom Hyves 3.0!

Hyves zag dat er een groeiende behoefte was om te praten en discussiëren over onderwerpen die leven in de maatschappij. Hyves gaat samen met Sp!ts samenwerken om zo de gebruikers op de voorpagina te informeren over het laatste nieuws wat er op dat moment speelt. Door middel van informatie, foto’s, video en polls willen ze gebruikers gaan stimuleren om actief mee te praten en discussiëren. “Iedereen kan meepraten over onderwerpen die leven binnen de community”, aldus directeur Marc de Vries, CEO van Hyves.

Onderscheid

Met deze verandering onderscheid Hyves zich duidelijk van andere sociale netwerken. “We brengen verdieping en verbinden mensen door relevante discussies met anderen” zegt directeur Marc de Vries. "Met de focus op relevante contacten zetten we een nieuwe stap in de toekomst van sociale media, waarbij het draait om onderlinge verbondenheid”.

Het design wat Hyves nu gebruikt is heel enigsinds veranderd. Wat als eerste opvalt is dat ze veel gebruik maken van de kleur oranje. Dit deden ze altijd al en willen hiermee het Nederlandse gevoel overbrengen. Hyves heeft het ontwerp ook 'strakker' gemaakt. Hiermee wordt voornamelijk de voorpagina gebruiksvriendelijker en overzichtelijker gemaakt. De vraag blijft natuurlijk of Hyves met deze verandering haar dalende bezoekersaantallen kan redden en of ze met deze wijziging de juiste koers zullen gaan varen.

Nieuwe stap Hyves: waar Nederland over praat