Mensen twitteren grofweg om drie redenen. Het overgrote deel doet dit om informatie te ontvangen en/of het nieuws bij te houden (77,3%). Verder vind je een groot deel (65,1%) terug op twitter voor het delen van informatie met bekenden en het onderhouden van deze 'relaties'. De laatste reden (49,9%) is simpelweg vanwege het doden van de tijd.
Ondanks het - in vele gevallen - verschil in gebruik en redenen van gebruik van internet tussen mannen en vrouwen, speelt het geslacht in de reden van Twitter gebruik geen rol. Deze uitkomst is op basis van een online onderzoek onder het genoemde aantal tweeps. Hoe de proef exact is samengesteld is momenteel nog onbekend.
Geconcludeerd kan worden dat Twitter dus naast het delen van informatie en nieuws, vooral op sociaal gebied gebruikt wordt. Informatie delen met bekenden en vrienden. De zakelijke kant van Twitter wordt in Nederland nog relatief weinig gebruikt maar is bezig met een flinke opmars. Voor bedrijven is deze uitkomst uiteraard interessant en valt hier een flinke voorsprong te behalen. Benieuwd hoe? Neem dan contact met ons op.