Blog

Direct contact via de website? Call me now!

Door op | in Weblog

Direct contact wordt steeds belangrijker in de wereld van online marketing, online sales en klantenservice. “Ik heb een vraag en ik wil nú antwoord” is vaak de gedachte van de bezoeker. Hij of zij gaat op internet opzoek naar een dienst of product en wil dan ook - net als in de fysieke winkel - direct een aanspreekpunt om vragen te stellen.

Oplossingen

Nu is er natuurlijk een oplossingen voor het directe contact. Denk hierbij aan bijvoorbeelde een livechat, maar toch is dit nog een tikkeltje onpersoonlijk. Wie zit er namelijk aan de andere kant? Is dat Pietje, die met 10 man tegelijk aan het chatten is? Heeft die z’n gedachte er dan wel helemaal bij? Denk ook aan de formulieren; “Bel mij terug” of “Direct contact”. Toch zie je vaak dat een formulier met die titel pas na een (paar) uur wordt opgepakt. De bezoeker zit op dat moment alweer in zijn of haar auto naar de sportvereniging of vriendinnen. Helemaal niet meer met de gedachte bij die aankoop die ze juist zo graag wilde een paar uur eerder. Weer een gemiste kans.

Dé perfecte oplossing

Tussendoor heeft hiervoor - in samenwerking met Verbonden - de perfecte oplossing. Daadwerkelijk direct contact, wat tot voor kort geleden nog onhaalbaar bleek voor het MKB en eenmanszaken. Een werkende “Call me now” button. De naam zegt het al. Call me now. Direct contact met een persoon aan de andere kant van de website. Waar je dit een paar jaar terug zag bij grote bank instanties is het nu mogelijk voor iedereen om dit te integreren. Tussendoor heeft - zoals zojuist al even aangehaald - in samenwerking met Verbonden de Call me now plugin ontwikkeld welke werkt met de call me now diensten van Verbonden. De werking is als volgt. 1- Een bezoeker voert zijn of haar telefoonnummer in 2- De telefoon van de bezoeker graag direct over 3- De bezoeker kan door een “1” te toetsen bevestigen dat ze daadwerkelijk contact willen Is er bevestigd dat men dit wil? Dan gaat direct de telefoon over bij de beheerder(s) van de website. Je krijgt dus direct een medewerker aan de lijn waarmee je persoonlijk contact hebt op het moment dat jij het wilt. Is het gesprek bevredigend? dan kan het niet anders dan dat er een verkoop uit voortvloeit. Je hebt in plaats van een gemiste kans, de kans dus met beide handen aangegrepen.

Oh ja..

Waarom een “1” drukken om het gesprek te bevestigen zul je je misschien afvragen? Dit hebben we gedaan, zodat ik niet het telefoonnummer van een wildvreemde in kan toetsen, die daarna het bedrijf aan de lijn heeft. Dit soort spelletjes hoorde je vroeger op de radio en was toen misschien leuk, maar is natuurlijk niet de bedoeling.

Benieuwd naar de werking..? Direct gebruiken?

Ben je naar aanleiding van bovenstaande benieuwd naar de werking? Dan kun je het vandaag nog gebruiken als je dat wilt! Verbonden levert haar diensten realtime en de plugin die wij hebben ontwikkeld is gratis te downloaden (klik). Wil je het gebruiken maar ben je bang voor langlopende contracten? Dan is er niks aan de hand. Verbonden werkt met dagcontracten. Je kunt er dus per dag weer vanaf als het niet bevalt.

Meer informatie?

wil je meer informatie voordat je het gaat gebruiken? Neem dan gerust contact op met Verbonden via 058 3030 600 of via hun website. Heb je vragen over de plugin? Neem dan contact op met ons via 057 711 09 16 of via onderstaande formulier