Begin 2015 is Tussendoor benaderd door het Friesland College met de vraag of zij een bezoek konden brengen met een groep studenten aan Tussendoor. "Zij willen graag een training bijwonen over WordPress, kan dat"? Natuurlijk kan dat!
Dinsdag 15 maart 2016 was het zover. Een groep van zo'n 20 studenten en docenten zijn bij Tussendoor op bezoek en krijgen een kijkje in het bedrijfsleven. Collega's Jan en Bauke van Tussendoor verzorgen de training en hebben de studenten in vogelvlucht wegwijs gemaakt in de wondere wereld van WordPress, uiteraard inclusief een rondleiding door het kantoor.
De training werd gestart met een kijkje in de keuken van Tussendoor. Wie zijn we, wat doen we en vooral: waarom kiezen we voor WordPress. De voordelen van WordPress zijn onder andere:
- - Zoekmachine vriendelijk (SEO). WordPress scoort erg goed als het gaat om vindbaarheid in Google;
- - WordPress is volledig gratis beschikbaar, evenals vele plugins en kent geen licentie kosten;
- - Constante doorontwikkeling van WordPress door een grote wereldwijde community;
- - Wordpress is in vele talen beschikbaar, dit geldt ook voor beschikbare plugins;
- - WordPress werkt intuïtief. Zowel beginners als ervaren gebruikers kunnen ermee werken.
Niveau van de training
Omdat de groep aangaf al veel met WordPress te hebben gewerkt, hebben we een interactieve training voor de studenten neergezet. Iedereen kon tijdens de training aangeven waar hij of zij graag aandacht aan wilde besteden. Op deze manier is zowel het gebruik van WordPress, het installeren van complexe(re) WordPress plugins, maar ook met name marketing in combinatie met WordPress aan bod gekomen.
Om interactie tussen de sprekers en studenten te creëren, wordt de studenten gevraagd wat zij onder online marketing verstaan. Tekstadvertentie’s, banners en Facebook worden als antwoorden genoemd. We gaan dieper in op deze begrippen, leggen uit dat met online marketing verschillende marketing doelen bereikt worden via online instrumenten zoals mobiele telefoon of email en leggen een verband tussen Google Adwords en Google Analytics.
De volgende stap is het doornemen van de website’s van de studenten die zij hebben gemaakt in WordPress. We vragen de studenten waar zij rekening mee gehouden hebben bij het maken van de website. De studenten geven aan dat zij op marketing gebied en qua zoekmachine optimalisatie nog niet veel expertise hebben. We leggen de studenten door middel van verschillende tools uit hoe je kunt controleren of je website zoekmachine vriendelijk is. We behandelen de website’s op de volgende punten:
- - Tekstueel: Welke wijze van schrijven is er gebruikt en hoe werken SEO-teksten;
- - Snelheid: Wat is de laadtijd van de website en in hoeverre is dit van toepassing op SEO gebied;
- - Header tags: Wat doen header-tags en hoe kunnen deze effectief ingezet worden;
- - Duplicate content: Wat is het en hoe kun je dit voorkomen;
- - Meta titels & descriptions: Hoe gebruik je META items en behaal je snel resultaat;
- - Interne & externe links: Het belang van goede (interne) linking.
Wat kan ik met WordPress
Voorafgaand aan de training werd aangegeven door de studenten, dat zij benieuwd zijn wat ze na hun studie met WordPress kunnen. Om hier een goed antwoord op te geven heeft Tussendoor laten zien wat ze zoal doet met het CMS WordPress. Hierdoor hebben de studenten kunnen inzien hoe Tussendoor WordPress slim en effectief inzet in het bedrijfsleven en wat de talloze mogelijkheden van het WordPress CMS zijn.
WordPress training volgen?
Ben jij naar aanleiding over bovenstaande enthousiast geworden over het volgen van een WordPress training? Tof! Dat horen we graag. Je kunt bij ons WordPress trainingen volgen in kleine groepen of zelfs individueel tot grote(re) groepen van +- 25 personen. Zoals je hierboven kunt lezen is niveauverschil in een (grote) groep geen enkel probleem.
Wil je meer informatie over het volgen van een training? Dan horen we graag van je. Bel ons op 058 711 0916 of stuur een mailtje sturen naar info@tussendoor.nl.